Ons engagement
Zich engageren, dat is een ideaal nastreven.
Bij Edenred wordt dit weerspiegeld in drie acties: ideal meal, ideal green et ideal care.
Met ons sterproduct, Ticket Restaurant, wensen wij meer dan 850.000 mensen elke dag ‘Smakelijk eten!’ toe. We willen die werknemers dan ook graag informeren en sensibiliseren voor gezonde en gevarieerde streek- en seizoensvoeding, zonder ooit te vergeten dat ze ook hun voedingsbudget onder controle willen houden. Daarom hebben we een platform over 'goed eten' op touw gezet: www.idealmeal.be. Op deze blog vind je niet alleen recepten, maar ook tips, leuke adresjes en artikelen die onze partners met een handelszaak of restaurant voorstellen. We bieden bedrijven die bij ons klant zijn ook een gratis kit met informatie over gezonde voeding, in samenwerking met de FOD Volksgezondheid. Naast 10 praktische tips biedt FOOD@Work ook een boodschappenlijst, een fruit- en groentekalender en een schat aan recepten. We geven 5 bedrijven ook elk jaar de kans om een voedingscoaching voor alle werknemers te winnen.
Door Ticket EcoCheque gingen we ons uiteraard buigen over een duurzame en verantwoorde consumptie. We lanceerden een informatiesite vol aankoopideetjes of handelszaken waar je ‘groen’ kunt winkelen, maar ook uitvoerige artikelen over consumptie: ‘Is bio duurder?’, ‘Zijn labels een garantie op kwaliteit?’ enz. Dankzij de vele partners gespecialiseerd in ecologisch consumeren kunnen we hoogwaardige informatie bieden. Via dit platform kunnen begunstigden van de Ticket EcoCheque gebruikmaken van een 'reminder-service', om te verzekeren dat ze hun ecocheques vóór de vervaldatum gebruiken. www.DringDringGreen.be is de website bij uitstek voor wie 'Ideal Green' wil zijn!
Algemeen breekt Edenred een lans voor engagement naar anderen toe, binnen het bedrijf. Dat is de kern van het luik 'Ideal Care'. We zijn er trots op dat we elk jaar, in ons netwerk van klanten, een inzamelactie ten voordele van Restos du Cœur organiseren. Samen met al onze werknemers zetten we onze schouders ook onder talloze liefdadigheidsacties, zoals bloed geven (in samenwerking met het Rode Kruis), de inzameling van speelgoed zodat Sinterklaas bij alle kinderen kan komen (ten voordele van minderbedeelde kinderen) en de inzameling van levensmiddelen en warme kledij bij de start van de winter (voor het Rode Kruis).
Daarnaast doet Edenred er elke dag opnieuw alles aan om hoogwaardige diensten aan te bieden en streven we onvermoeibaar meer efficiëntie na. We zijn dan ook heel trots op ons certificaat ISO 9001 : 2015.