In dit artikel kom jij alles te weten over Edenred Maaltijd- ook bekend als de maaltijdcheques. Hoelang zijn mijn maaltijdcheques geldig, waar raadpleeg ik mijn saldo of hoe activeer ik vervallen cheques opnieuw? Het antwoord op al deze vragen vind je hier.
1. Hoe lang zijn mijn maaltijdvouchers geldig?
Onze producten hebben verschillende geldigheidsperiodes zoals vastgelegd werd in het Koninklijk Besluit van het desbetreffende product:
- Edenred Maaltijd: 1 jaar
- Edenred Geschenk: 1 jaar
- Edenred Eco: 2 jaar
- Edenred Sport & Cultuur: 1 jaar en 3 maanden
Afhankelijk van het product en de oplaaddatum hebben je tickets dus verschillende vervaldata. Je kan de vervaldatum van je vouchers telkens raadplegen in jouw persoonlijke webruimte op MyEdenred of via de MyEdenred-app.
2. Hoe raadpleeg ik mijn saldo?
Er zijn heel wat manieren om jouw saldo te raadplegen. We lijsten ze graag even voor je op.
- via uw Persoonlijke webruimte op MyEdenred.be
- via de mobiele MyEdenred-app
- telefonisch op 02/702.20.02 (nationaal tarief)
- per SMS (stuur SALDO + het kaartnr. naar 3621- € 0,15 per verzonden of ontvangen SMS)
- op de meeste kastickets
- op de betaalterminal als uw saldo ontoereikend is
3. Ik heb mijn Edenred maaltijdcheques nog niet ontvangen?
De opladingsdatum van je Edenred-kaart hangt af van de datum en de betaalwijze van je werkgever.
4. Kan ik mijn vervallen cheques opnieuw activeren?
Edenred biedt u de mogelijkheid om vervallen maaltijd-, eco- en sport- en cultuurcheques, binnen de 3 maanden na hun vervaldatum gratis te reactiveren voor 3 extra maanden. Als ik bijvoorbeeld € 100 aan maaltijdcheques heb die op 01/01/23 zijn vervallen, is het mogelijk om deze tot en met 31/03/23 te reactiveren.
De producten die volgens het Koninklijk Besluit van 22/11/22 in aanmerking komen voor reactivering zijn de volgende:
- Edenred Maaltijd
- Edenred Eco
- Edenred Sport & Cultuur
Hoe doe je dat?
- Maak je persoonlijke webruimte MyEdenred aan, mocht dit nog niet gedaan zijn. Meer info hier.
- Meld je aan op MyEdenred.be
- Klik op het product waarvoor je een vervallen cheque opnieuw wilt activeren.
- Klik vervolgens op de vervaldatumtransactie
- Klik dan gewoon op de knop “Mijn cheques reactiveren“. Die knop zal na 7 dagen na de vervaldatum van de cheque verschijnen.
- Een pop-up zal je bevestigen dat uw verzoek wordt verwerkt en dat je cheque binnen 48 uur weer beschikbaar zal zijn voor gebruik. Dit wordt dan automatisch aan je saldo toegevoegd. Je wordt hiervan door Edenred op de hoogte gebracht via het e-mailadres/login van je MyEdenred-account.
5. Waarom kan ik niet bij alle handelaars van het Edenred-netwerk mobiel betalen?
Om mobiele betalingen van Edenred te kunnen aanvaarden, moet een winkel aan een aantal voorwaarden voldoen. De handelaar moet Mastercard en mobiele betalingen aanvaarden, en zijn systeem moet misschien worden aangepast.
Aangezien er elke dag heel wat nieuwe handelaars bij komen die mobiele betalingen van Edenred aanvaarden, raden we aan om het later opnieuw te proberen als de handelaar Mastercard aanvaardt.
6. Hoe voeg ik de Edenred-kaart toe aan de Apple Wallet?
- Open “Wallet” en klik op de “+” bovenaan rechts.
- Voeg uw kaartgegevens toe. Dit kan je makkelijk scannen met behulp van jouw camera.
- Voeg de overige info manueel toe.
- Accepteer de gebruiksvoorwaarden.
- Je krijgt een code toegestuurd via mail. Voeg deze activeringscode in en je bent klaar om mobiel te betalen met jouw Edenred-kaart.
7. Hoe voeg ik de Edenred-kaart toe aan Google Wallet?
- Open je MyEdenred mobiele app en log in
- Klik op je profiel
- Selecteer Edenred-kaart
- Druk op de knop ‘toevoegen aan Google pay’
- Je wordt doorgestuurd naar de Google Wallet-applicatie en kunt de verschillende stappen volgen om je kaart toe te voegen aan jouw mobiele portemonnee.
8. Hoe gebruik ik mijn Edenred-kaart bij Deliveroo?
Als je de Deliveroo-app nog niet geïnstalleerd hebt, download hem dan eerst via de App Store of de Play Store. Open de app en maak een account aan. Als je de app al wel had, hoef je alleen maar in te loggen.
Je Edenred-kaart gebruiken gaat gemakkelijk en snel met deze stappen:
- Zorg ervoor dat je de filter ‘Maaltijdcheques’ gebruikt en ‘Edenred’ selecteert om meteen alle restaurants en winkels te vinden die de Edenred-kaart aanvaarden.
- Selecteer de maaltijd of boodschappen die je wilt laten leveren en klik op ‘Ga naar betalen’.
- Klik op het knop rechts van ‘Maaltijdcheque gebruiken’ wanneer je bij de stap ‘Afrekenen’ komt.
- Selecteer ‘Edenred’, koppel je MyEdenred-account aan je Deliveroo-account, en je bent klaar!
9. Hoe gebruik ik mijn Edenred maaltijdcheques voor UberEats
De eerste stap bestaat erin je MyEdenred-account toe te voegen aan je betaalmiddelen in de Uber Eats-app, net zoals je een betaalkaart zou toevoegen. Er moet steeds een betaalkaart (Visa, MasterCard…) gelinkt zijn aan je profiel, er moet steeds een betaalkaart (Visa, MasterCard…) gelinkt zijn aan je profiel, omdat de leveringskosten van uw creditcard worden afgeschreven, aangezien deze niet als voedselkosten worden beschouwd.
- Je opent het UberEats-menu met het profiel-icoon
- Klikt op het menu “betaling”.
- Link je MyEdenred-account met het e-mailadres van je MyEdenred-account en je wachtwoord.
- Vervolgens moet je de 4 laatste cijfers van het PAN-nummer op de keerzijde van je kaart opgeven.
- Ten slotte bevestig je dat je UberEats het recht geeft om de betalingen van je bestelling via je Edenred Maaltijd-rekening te regelen.